مهارت در اسمارت مانی SMC؛ روش کار در بازارهای مالی با پیروزی از موسسات مالی بزرگ

Smart Money Concepts Marcos Leitao

نویسنده :
مارکوس لیتائو
مترجم :
سلیمه صدیقی رضا شایان مهر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 328
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 420
ویرایش : 0 شابک 9786225517134
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : پرایس اکشن

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 380,000تومان

توجه:

این مطالب برای کسانی است که قبلاً درک اولیه ای از بازار مالی دارند. مطالب این بخش مفاهیم و نکات اساسی و پیشرفته ای است؛ برای کسانی که به دنبال یادگیری در مورد پول هوشمند یا موسساتی هستند.

پیشگفتار

عمل کردن بر اساس رفتار بازارگردان ها به این معنی است که دنباله رو مسیر آنها باشید و مراقب باشید روی تله هایی که پشت سر گذاشته اند قدم نگذارید. اساس کار این روش دنبال کردن کوسه هاست، اما شما مانند بسیاری از افراد حاضر در بازار، یک ماهی ساردین کوچک نیستید. شما در حقیقت یک ماهی بزرگ هستید.
ساده لوحانه است اگر فکر کنیم که در پشت صحنه بازاری که نقدینگی روزانه آن تریلیون ها دلار است و در ۲۴ ساعت شبانه روز از یکشنبه تا جمعه در حال حرکت است، چیزی وجود نداشته باشد که بر روی قیمت ها تأثیر بگذارد. این طور نیست؟
از یک سو، وجود معامله گر آماتور چیز خوبی برای بازار است. زیرا آن ها ماهیانی هستند که طعمه ای را که توسط ماهیگیران بزرگ گذاشته می شود گاز می گیرند. آن ها کسانی هستند که در دام بازارگردان ها می افتند و به این ترتیب تولید نقدینگی می کنند تا معاملات به سرانجام برسد؛ به عبارت دیگر بازار برای داشتن حرکت و نوسان به این نقدینگی روزانه نیاز دارد و معاملات خرد این نقش را به خوبی ایفا می کند.
تاریخ هر روز و همیشه در حال تکرار است، بازارگردان ها الگوهایی ایجاد می کنند، افراد دیگر را ترغیب می کنند تا سفارش های خود را در مناطق مشخص و محاسبه شده استراتژیک قرار دهند، سپس در دام می افتند و از بازار رانده می شوند.
نکته این است که نباید کسانی که از الگوهای هندسی مانند کف یا سقف دوقلو، مثلث نزولی، حمایت و مقاومت، پرچم، پرچم مثلثی و غیره استفاده می کنند را کم اهمیت جلوه داد. البته که این افراد می توانند در بازار ثبات داشته باشند و ورود خود را انجام دهند. چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم این است که، عملکرد هوشمندانه با علم به مفاهیم پول هوشمند، به شما این حق را می دهد که نمودار را به شیوه ای متفاوت و با وضوح بیشتری ببینید.

من می توانم بگویم که درک مفاهیم پول هوشمند (اسمارت مانی) و دانستن نحوه عملکرد این افراد مانند این است که شما یک چراغ قوه تاکتیکی نظامی ۵ میلیون لومن (واحد سنجش شدت نور) در یک اتاق کاملاً تاریک دارید، در حالی که دیگران یک لامپ دارند و آماتورهایی که تقریباً هیچ چیز از بازار نمی دانند شمعی در دست گرفته اند. گویی کسانی که با این مفاهیم عمل می کنند یک قدم جلوتر از دیگران هستند. هرکس زودتر از راه برسد، آب رودخانه را می نوشد!

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...