استاد بازارها؛ معامله گری با پرایس اکشن و حجم معاملات

Master the markets

نویسنده :
تام ویلیامز
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 4 / 1401 تعداد صفحات : 182
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 270
ویرایش : شابک 9786001863516
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : پرایس اکشن

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست
175,000

5 %

قیمت : 166250 تومان

در طول 6 سالی که با بازار بورس آشنا شده‌ام مطالعات زیادی درباره سبک‌های مختلف همانند الگوهای شمعی، الگوهای کالسیک،هارمونیک، امواج الیوت و نیز پرایس اکشن داشته‌ام. تمرکز این سبکها بر رفتار قیمت یا به صورت جزئی و یا در قالب الگوهای نموداری است. در این میان آنچه که در تمامی این سبک‌ها نادیده گرفته شده است علت حرکات بازار یعنی تصمیمات معامله گران است. آنالیز حجم و دامنة قیمت به بررسی ارتباط بین حجم و رفتار قیمت می پردازد و به دنبال درک رفتار پول هوشمند است که به همین منظور از حجم معاملات به عنوان فعالیت و از دامنه قیمت و قیمت بسته شدن به عنوان نتیجۀ این فعالیت برای تفسیر و درک رفتار بازیگران اصلی استفاده می کند. با درک رفتار پول هوشمند، تصمیم ورود به معامله و خروج از بازار منطقی تر و احتمال موفقیت معاملات بیشتر خواهد شد. به کارگیری این روش قطعا باعث افزایش بهره وری معاملاتی خواهد شد. این روش یکی از ساده‌ترین و کامل‌ترین روشهای تحلیلی در بازار است.

کتاب حاضر منبع اصلی تحلیل حجم و دامنۀ قیمت و گنجینه‌ای گرانبهاست که توسط آقای تام ویلیامز پایه گذار این روش نوشته شده است اساس این روش همان نظریه آقای وایکف است که بر سه پایۀ زیر استوار است:

1.1 قانون عرضه و تقاضا

2.2 قانون نتیجه در برابر چالش

3.3 قانون علت و معلول

اگرچه نامگذاری اصول در این سبک معاملاتی در برخی موارد با سبک آقای وایکف متفاوت است اما اساس آنها یکی است در روش تحلیل حجم و دامنه قیمتی به بررسی سه پارامتر مهم حجم معاملات، قیمت بسته شدن و دامنۀ قیمت و ارتباط آنها باهم پرداخته میشود. قیمت باز شدن ازنگاه آقای تام ویلیامز فاقد ارزش است زیرا نتیجۀ فعالیت پول هوشمند در انتهای دورة معامالتی (قیمت بسته شدن) که متأثر از خواسته های پول حرف‌های، ممکن است در بال یا میانه و یا پایین دورۀ معاملاتی قرارگیرد، مشخص میشود. میله ها میتوانند رو به بالا یا پایین باشند که مالک تعیین آن مقایسة قیمت 1 و اگر پایین تر بسته شدن درمیلۀ مورد بررسی با میلۀ قبل است، به گونه ای که اگر بالاتر باشد رو به بالا 2 خواهد بودهمچنین حجم معاملات نیز به صورت نسبی بررسی میشود و درقالب باشد رو به پایین 6 تعریف می‌شود 5 و حجم فوق العاده زیاد ، حجم بیش از حد 4 ، حجم خیلی زیاد 3 چهار مقدار حجم زیاد که هر یک بسته به سایر پارامترها و محل وقوع آن دارای معنی خاص خود است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...