پایان کیمیاگری

The End of Alchemy : Money, Banking, & The Future of The Global Economy

نویسنده :
مروین کینگ
مترجم :
پیمان مولوی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 407
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 320
ویرایش : 0 شابک 9786227236903
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : بانکداری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه
480,000

5 %

قیمت : 456000 تومان

مروین کینگ ، پسر یک کارمند راه آهن، در شرایط متوسطی بزرگ شد. هوش و انگیزه او او را به کالج کینگ در کمبریج برد، جایی که در سال 1969 مدرک اقتصاد گرفت. پس از تحصیل در دانشگاه هاروارد، در چندین مدرسه از جمله دانشگاه کمبریج و موسسه فناوری ماساچوست تدریس کرد. بنا بر گزارش ها، در وی دفتری مشترک با بن برنانکی داشت که بعداً رئیس فدرال رزرو ایالات متحده شد. حوزه ویژه مورد علاقه کینگ مالیات بود. او کتابی در مورد سیستم مالیاتی بریتانیا نوشت و به عنوان استاد اقتصاد در دانشکده اقتصاد لندن (1984-1995)، مجموعه‌ای از مقالات نوشت که ضعف‌های این سیستم را تحلیل می‌کرد.
مروین کینگ در زمانی که دولت حزب محافظه کار نخست وزیر مارگارت تاچر به دنبال ساده سازی سیستم مالیاتی و کاهش مالیات ها بود، توجه او را به خود جلب کرد. در سال 1990 کینگ به عنوان یکی از مدیران غیر اجرایی بانک انگلستان منصوب شد. سال بعد او اقتصاددان ارشد بانک شد. از آن تریبون او به نفع قرار دادن مبارزه با تورم در قلب سیاست اقتصادی موعظه کرد.
او در سال 1998 معاون بانک انگلستان و در سال 2003 رئیس آن شد.
وی یکی از تاثیر گذارترین روسای بانک مرکزی جهان برای خروج از بحران مالی ۲۰۰۷ بود، دیدگاهی منتقدانه به سیستم مالی امروز دارد و سعی می کند راهکارهایی اجرایی برای بقا و بهبود ارایه دهد.مشکلی در سیستم بانکی ما وجود دارد. همه ما این را حس می‌کنیم، اما مروین کینگ از زمان حضورش در بانک انگلستان که با بحران مالی سروکار داشت، از نزدیک آن را می‌داند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...