تردید حرفه ای در حسابرسی

نویسنده :
محمدرضا مهربان پور نظام الدین رحیمیان مهناز آهنگری
نوبت و سال چاپ : 2 / 1402 تعداد صفحات : 300
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 440
ویرایش : 0 شابک 9789640364871
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابرسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 260,000تومان

این کتاب نخستین کتاب مستقل به زبان فارسی در خصوص تردید حرفه ای است. اگر چه از این مفهوم در کتاب های گوناگون به صورت پراکنده یاد شده است. تاکنون کتابی مستقل در این موضوع برای استفاده جامعه حرفه ای و دانشگاهی در دسترس نبود. کتاب حاضر در هفت فصل به همراه واژه نامه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی تدوین شده است.

فصل اول «تصمیم گیری و قضاوت در حسابرسی» است.
در فصل دوم با عنوان «تردید حرفه ای»، موضوعاتی در خصوص چارچوب کلی تردید حرفه ای شامل تعاریف، مفهوم، ضرورت و اهمیت تردید حرفه ای، دیدگاه های تردید حرفه ای، موانع و مشكلات به کارگیری تردید حرفه ای، شاخص های تردید حرفه ای و... بیان می شود.
در فصل سوم با عنوان «طرز تفکر و تردید حرفه ای»، ابتدا به موضوع روانشناسی شناخت پرداخته شده است و با سوگیری های روانشناختی در حسابرسی و نظریه شناخت آشنا می شویم.
در فصل چهارم، با عنوان نظریه سطح تفسیر اطلاعات و تردید حرفه ای حسابرسان»، درباره نظریه سطح تفسیر و تأثیر آن بر تردید حرفه ای حسابرسان بحث می شود.
در فصل پنجم با عنوان «چارچوب تردید حرفه ای»، بیان شده است که تردید حرفه ای در حسابرسی مفهومی دوگانه و متشکل از دو بعد معرفتی و روانشناختی است. برای پرداختن به بعد اول، چارچوبی مفهومی از تردید حرفه ای ارائه می شود که به نظر می رسد در بهبود کیفیت حسابرسی مؤثر باشد. مطالب فصل ششم، شامل آن گروه از استانداردهای حسابرسی است که تردید حرفه ای در آنها کاربرد عینی دارد و به آنها در متن این استانداردها مستقیماً اشاره شده است. در فصل هفتم گزیده ای از مقالات و تحقیقات داخلی و خارجی ارائه می شود که درباره تردید حرفه ای است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...