فلسفه اقتصاد، مروری بر ادبیات جلد اول

نویسنده :
دانیل ام. هاوسمن
مترجم :
سید حسین رضوی پور
نوبت و سال چاپ : 1 / 1391 تعداد صفحات : 488
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 690
ویرایش : 0 شابک 9786002142061
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 244,000تومان

درباره کتاب

آنچه پیش رو دارید، گلچینی جامع از کارهای انجام شده در حوزه ی فلسفه ی اقتصاد است که متون و مقالات کلاسیک را ضمن کاوشی در میان مکاتب و شاخه های مطرح علم اقتصاد در بر می گیرد.
این نسخه دارای بیست و شش فصل است که در پنج بخش دسته بندی شده اند. الف) مباحث کلاسیک، ب) نگاه اثبات گرایان و پوپری ها، ج) ایدئولوژی و اقتصاد دستوری، د) شاخه ها و مکاتب اقتصادی و مسائل روش شناسانه ی آن ها و در آخر ه) رویکردهای جدید در روش شناسی اقتصاد. همچنین این نوشته، توجه به چهره های شاخص تاریخی مانند میل، مارکس، وبر، روبینز، نایت، و وبلن را در کنار توجه به کارهای چهره های سرشناس معاصری که به روش شناسی اقتصاد پرداخته اند، که پنج تن از آنان برنده ی جایزه ی نوبل نیز شده اند، سرلوحه کار خود قرار داده است.

درباره نویسنده

دنیل ام. هاوسمن در دانشکده ی فلسفه در دانشگاه وینسکانسین مدیسون دارای مرتبه ی استادی و حائز مدال افتخاری هربرت ای. سیمون است. وی سابق بر این در دانشگاه مریلند در کالج پارک، و همچنین در دانشگاه کمجی ملون تدریس می نموده است. تحقیقات او بر روی موضوعات روش شناسی، ریاضیات، و اخلاق، در حوزه های میان فلسفه و اقتصاد متمرکز شده است. وی با همکاری مایکل مک فرسون نشریه علمی اقتصاد و فلسفه را برای انتشارات کمبریج راه اندازی نمود و خود برای ده سال آغازین، سردبیر این نشریه بود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...