مدل تعالی مدیریت منابع انسانی ویژه دستگاههای اجرایی، سازمانهای دولتی و عمومی

نویسنده :
دکتر آرین قلی پور دکتر ندا محمداسماعیلی دکتر فرهاد علی پور دکتر علی اله قنبری
نوبت و سال چاپ : 1 / 1399 تعداد صفحات : 356
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 525
ویرایش : 0 شابک 9786004073028
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : منابع انسانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 260,000تومان

تردیدی نیست که دولت بزرگترین کارفرما در ایرن است و به نوعی تعالی عملیاتی مدیریت منابع انسانی بستگی کاملی به اعتلای مدیران و کارشناسان منابع انسانی و به تبع آن کل منابع انسانی دارد. بدین منظور در این اثر تلاش شده است تا با ارائه مدل تعالی مدیریت منابع انسانی، نقشه راهی برای تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه های اجرایی، سازمان های دولتی و عمومی فراهم شود. سعی بر این بوده است تا ضمن توجه به قوانین موضوعه کشوری، اقدامات منابع انسانی ارزش افزا در قالب جهت دهنده ها یا توانمند سازهای مدیریت منابع انسانی، فرایندهای مدیریت منابع انسانی، نگرش های منابع انسانی و نتایج منابع انسانی و نتایج سازمانی به صورت روشن و قابل اجرا ارائه شود.
یک مساله ی بسیار اساسی تفاوت قائل شدن بین انواع اقدامات منابع انسانی است. باید بین اقدامات منابع انسانی برنامه ریزی شده و اقدامات منابع انسانی واقعی تفاوت قائل شد. آنچه که مهم است، مدیران سازمان ها اقدامات منابع انسانی واقعی را در عمل اجرا می کنند و اقدامات منابع انسانی صرفا برنامه ریزی شده کافی نیست. یک موضوع بسیار مهم اقدامات منابع انسانی ادراک شده است. اقدامات منابع انسانی مشابه ممکن است توسط کارکنان به صورت متفاوت درک شود. واکنش های عاطفی، شناختی و رفتاری کارکنان به اقدامات منابع انسانی ادراک شده است. بنابراین برنامه ریزی برای استقرار مدل تعالی منابع انسانی به معنی استقرار آن نیست .

قله بلوغ یا تعالی عملیاتی مدیریت منابع انسانی در سازمان ها، زمانی خواهد بود که اقدامات برنامه ریزی شده به اجرا درآید و توسط همه کارکنان ادراک شود. تاکید مدل تعالی مدیریت منابع انسانی بر شواهد است و صرفا وجود مستندات، به معنی تعالی مدیریت منابع انسانی نخواهد بود. امید است با تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه های اجرایی، سازمان های دولتی و عمومی، رضایت مردم و شهروندان بیش از پیش حاصل شود.
این مدل پس از طراحی توسط نمایندگان ۲۹ دستگاه اجرایی مدنظر قرار گرفته و نظرات آن ها در مدل لحاظ شده است و در دور دوم ۲۶ نفر از متخصصان و مدیران منابع انسانی نظرات اصلاحی را ارائه داده اند سپس این مدل در ۱۰ سازمان دولتی به صورت آزمایشی اجرا شده و بر اساس نتایج تغییراتی در مدل صورت گرفته است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...