کاربرد هوش مصنوعی و علم داده ها در تحلیل سیستم های تصمیم گیری کسب و کارها

Analytics, Data science, & Artificial Intelligence : Systems for Decision‭ Support, [2020]

نویسنده :
رامش شاردا دورسان دیلن افرائیم توربان
مترجم :
مهرداد کارگری مصطفی اسدی بکلویی امیرحسین ممتازی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 851
نوع جلد / قطع: شومیز / رحلی وزن: 1650
ویرایش : 0 شابک 9786225941175
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : مهندسی کامپیوتر IT

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 825,000تومان

تجزیه و تحلیل ها به یک عامل محرک فناوری در دهه ی اخیر تبدیل شده اند. شرکتهایی از قبیل آیبیاِم، اوراکل، مایکروسافت در حال تشکیل واحدهای سازمانی جدید با تمرکز بر ابزارهای تجزیه و تحلیلی هستند که بتوانند آنها را در بهبود کارایی و اثربخشی عملیاتشان یاری کنند. تصمیم گیرندگان از داده ها و ابزارهای رایانه ای برای اتخاذ تصمیمات بهتر استفاده میکنند. حتی مصرف کنندگان نیز به نحو مستقیم یا غیرمستقیم از ابزارهای تجزیه وتحلیل برای تصمیم گیری در خصوص فعالیتهای روزمره خود از جمله خرید، مراقبت سلامت و سرگرمی استفاده میکنند. رشته ی تحلیل های کسب و کار /علم داده ها/ سیستم های پشتیبانی تصمیم و هوش تجاری به سرعت در حال رشد و گسترش هستند تا بتوانند تمرکز بیشتری با روش ها و کاربردهای نوآورانه در بهره گیری از داده هایی داشته باشند که تا چندی پیش حتی این داده ها گردآوری نیز نمی شدند.
ما شاهد ظهور کاربردهای جدید در مدیریت ارتباط با مشتریان، بانکداری و امور مالی، مراقبت سلامت و پزشکی، ورزش و سرگرمی، تولید و مدیریت زنجیره تأمین، انرژی و تقریباً هر صنعت دیگری که متصور باشید هستیم.
مضمون اصلی این ویرایش از کتاب ابزارهای تجزیه و تحلیل، علم داده ها و هوش مصنوعی برای پشتیبانی تصمیم های سازمانی است . در این کتاب، علاوه بر کاربردهای رایج پشتیبانی تصمیم به بررسی انواع مختلف ابزارهای تجزیه و تحلیل با ذکر مثال ها، محصولات، خدمات و روش های بکارگیری هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، رباتیک، چت بات ها، اینترنت اشیاء و توانمند سازهای اینترنتی/ وبی در کل کتاب پرداخته ایم. فناوری های هوش مصنوعی تأثیر بسزایی بر تصمیم گیری ها دارند که اینکار از طریق خودکارسازی تصمیمات و پشتیبانی از گام های فرایند تصمیم گیری فراهم می شود. هوش مصنوعی و ابزارهای تجزیه و تحلیل مکمل یکدیگر بوده و هم افزایی را در جهت کمک به تصمیم گیری بوجود می آورند.
هدف از نگارش این کتاب، معرفی فناوری هایی است که به طور کلی و در مجموع ابزارهای تجزیه و تحلیل (یا تحلیل های کسب و کار) نامیده می شوند ولی با نام های دیگری از قبیل سیستم های پشتیبان تصمیم، سیستم های اطلاعات اجرایی و هوش تجاری شناخته می شدند. در این کتاب به معرفی اصول و مبانی روش ها، متدولوژی ها و تکنیک های به کار رفته برای طراحی و توسعه ی این سیستم ها پرداخته شده است. علاوه بر این، اصول هوش مصنوعی هم در رابطه با تحلیل ها و هم به عنوان یک رشته ی مستقل برای پشتیبانی تصمیم در اینجا بررسی شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...