تفکر طراحی برای توسعه استراتژی؛ نوآوری برای خلق مزیت رقابتی

Design Thinking for Strategy Innovating Towards Competitive Advantage

نویسنده :
دکتر کلود دیدریش
مترجم :
مصطفی گودرز
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 241
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 370
ویرایش : 0 شابک 9786227137590
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 270,000تومان

کتاب حاضر رویکردی عملی و منحصر به فرد را برای توسعه استراتژی های نوآورانه کسب و کار از طریق تفکر طراحی شرح می دهد. همچنین یک روش توسعه استراتژی آزمایش شده میدانی را با مثال های واقعی و ایده های آینده نگر توصیف می کند که خوانندگان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و مستقیماً به کار ببرند. این کتاب خوانندگان را در هنگام توسعه استراتژی برای رشد پایدار و ایجاد سودآوری راهنمایی می کند و با به کارگیری استدلال علت و معلولی، مشاهده مکرر مشتریان، تمرکز بر همدلی، و نیز استفاده از تکنیک نمونه سازی ایده ها و بهره مندی از مشتریان برای اعتبار بخشی آن ها، به روشی جامع به طراحی استراتژی م یپردازد.
ساختار این کتاب شامل پنج بخش و سیزده فصل به شرح زیر است:
بخش اول اصول و ایده های پشت طراحی استراتژی خلاقانه را ارائه می دهد. این بخش در سه فصل تشریح می گردد: فصل اول، خوانندگان را با نیاز به یک رویکرد جدید برای رشد استراتژیک آشنا می کند. فصل دوم، بر اساس آن شناخت، به خوانندگان کمک می کند تا بینش های اصلی را که تفکر طراحی را برای استراتژی مهم می کند، تشخیص دهند. فصل سوم، به بوم مدل کسب و کار متداول باز می گردد و یک زبان مشترک ایجاد می نماید.
بخش دوم کتاب شامل راهنمای نظام مند توسعه خط مشی است. در این بخش خوانندگان با مشکلات توسعه استراتژی آگاه می شوند. در فصل های چهارم و پنجم همین بخش، در مورد فرایند توسعه استراتژی جدید مبتنی بر تفکر طراحی می آموزند.
لایه زیربنا موضوع بخش سوم کتاب است. در فصل های ششم و هفتم، خوانندگان نکاتی را در مورد چشم انداز صنعت و تأثیر آن بر خط مشی، و همچنین نحوه انتخاب یک استراتژی متمرکز ملموس، به جای تمرکز بر یک دیدگاه انتزاعی، یاد می گیرند.
بخش چهارم بر روی لایه مدل کسب و کار تمرکز دارد. با مطالعه فصل هشتم، خوانندگان از نحوه مشاهده مصرف کنندگان هدف در دنیای طبیعی خود آگاه می شوند. فصل نهم به شناخت گروه های هدف و خواسته های لازم الاجرای آن ها اختصاص دارد. فصل دهم چگونگی شکل گیری استراتژی را از طریق ساخت نمونه های اولیه مفهوم کسب و کار توضیح می دهد. در فصل یازدهم، خوانندگان یاد خواهند گرفت که چگونه پیچیدگی را با اعتبار سنجی مبتنی بر آزمایش مدیریت کنند.
بخش پنجم در مورد لایه رقابت و تمام موضوعات مربوط به آن است. فصل دوازدهم نحوه استفاده از نتایج تئوری بازی ها را برای برتری در دنیای رقابتی آموزش می دهد. در نهایت، در فصل سیزدهم، خوانندگان یاد می گیرند که چگونه پایه های اجرای استراتژی را از طریق ارتباطات متمرکز بر ذی نفعان هموار کنند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...