ایمن سازی شغلی؛ راهنمای جامع امنیت شغلی در دنیای مدرن

نویسنده :
سیاوش میرزائی میلانی حسین بوداقی بهارک یادگار جمشیدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 268
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 310
ویرایش : 0 شابک 9786226549400
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : رفتار سازمانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 190,000تومان

امنیت شغلی به معنای اطمینان و ثباتی است که یک کارمند نسبت به شغل فعلی و آینده خود احساس می کند. این شامل اطمینانی است که یک فرد به توانایی خود برای حفظ شغل، پیشرفت در حرفه خود و دستیابی به ثبات مالی بدون ترس از از دست دادن شغل یا بیکاری ناگهانی دارد. امنیت شغلی برای مدت طولانی به عنوان یک جنبه حیاتی از یک محیط کار سالم در نظر گرفته شده است که به کارکنان احساس ثبات، اعتماد به نفس و آرامش خاطر می دهد. با این حال، در بازار کار که به سرعت در حال تغییر است و دیدگاه های اقتصادی و اجتماعی در حال تحول، مفاهيم سنتی امنیت شغلی به چالش کشیده شده است. عواملی مانند اتوماسیون، جهانی شدن، تغییر صنایع و تغییر ترتیبات کاری به افزایش عدم اطمینان و نگرانی در مورد امنیت شغلی کمک کرده است. در نتیجه افراد باید خود را با پویایی در حال تغییر نیروی کار وفق دهند و به طور فعال گام هایی را برای افزایش امنیت شغلی خود بردارند. این ممکن است شامل یادگیری مستمر، ایجاد شبکه های حرفه ای، اولویت دادن به مراقبت از خود، و چابکی و سازگاری در مواجهه با شرایط متغیر باشد.

کارفرمایان همچنین با ایجاد یک محیط کاری حمایتی، فراهم کردن فرصت هایی برای رشد و توسعه، و پرورش فرهنگی که برای رفاه و رشد حرفه ای کارکنان ارزش قائل است و در آن سرمایه گذاری می کند، نقش مهمی در ارتقای امنیت شغلی ایفا می کنند. به طور کلی، امنیت شغلی مفهومی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند تلاش جمعی هم کارفرمایان و هم کارمندان برای اطمینان از یک شغل پایدار و کامل در دنیای کار در حال تغییر امروز است.

کتاب حاضر مروری جامع بر امنیت شغلی، درک امنیت شغلی، تغییر مسیر، سلامت روان، رفاه مالی، تنوع، برابری و شمول، انتقال شغلی برندسازی شخصی، کارآفرینی، روابط در محل کار، یادگیری مستمر، ادغام کار، زندگی و برنامه ریزی بازنشستگی را پوشش می دهد. هدف این کتاب، توصیه های عملی، توانمندسازی افراد و سازمان ها با دانش و استراتژی هایی برای افزایش امنیت شغلی در محیط های کاری پویا و نامطمئن و ارائه منابع ارزشمند است. با مدیریت فعالانه امنیت شغلی، افراد می توانند در حرفه خود بهتر حرکت کنند، به ثبات مالی دست یابند و رفاه کلی را در مواجهه با تغییرات و چالش ها حفظ کنند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...