تحلیلی بر ماده 132 قانون مالیات های مستقیم

نویسنده :
حسین یاراحمدی علی بهلولی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 92
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 150
ویرایش : 0 شابک 9786223271083
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : قوانین مالیاتی و سایر قوانین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 90,000تومان

قوانین مالیاتی در دنیا قوانین محکمی هستند که همه فعالان اقتصادی جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید از آن پیروی کنند.
در ایران هم به مانند سایر کشورهای جهان قوانینی بر امور اجتماعی جامعه حکم فرماست که قانون مالیات های مستقیم یکی از این قوانین جامع و کاربردی است.
فصل اول از باب چهارم قانون مالیاتهای مستقیم ایران به معافیت ها و مشوق های مالیاتی اختصاص یافته است که شامل مواد قانونی ۱۳۲ تا ۱۴۶ می باشد، در این میان یکی از مواد قانونی مهم و پرکاربرد، ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم است که دارای بندها و اجزای مختلف بوده و بخشنامه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها و تصویب نامه های بسیاری در رابطه با این ماده قانونی مهم از سوی مراجع قانونی مختلف صادر شده است.
معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم طیف گسترده ای از فعالان اقتصادی را با توجه به نوع فعالیت و محل جغرافیایی آنان در بر می گیرد و تسهیلات مالیاتی چشمگیری را به آنان اعطا می کند که عدم آگاهی از جزئیات این مشوق قانونی می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای آنان به دنبال داشته باشد.
بنابراین در این نوشتار، برای اولین بار ابعاد پیدا و پنهان مشوق ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم از زوایای مختلف اعم از مفاد قانون مالیات های مستقیم بخشنامه ها و مصوبات هیات وزیران در قالب یک کتاب مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...