مجموعه کامل صورت های مالی، تغییرات حسابداری و اصلاح اشتباه

نویسنده :
دکتر افسانه رفیعی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 161
نوع جلد / قطع: شومیز / رحلی وزن: 390
ویرایش : 0 شابک 9786229303115
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابداری مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 120,000تومان

کوتاه زمانی است که رهنمودهای مربوط به ارائه صورت های مالی در استانداردهای ۱ و ۲ (جانشین استانداردهای ۲،۱، ۱۴ و بخشی از ۶)، و رهنمود برخورد با تغییرات حسابداری و اصلاح اشتباه در استاندارد ۳۴ (جانشین استاندارد 6)، دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات که در راستای هماهنگی هرچه بیشتر با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی صورت گرفته، برخی قواعد پیشین را دگرگون ساخته است و از آنجا که اغلب منابع حرفه ای و دانشگاهی، همچنان رویکرد پیشین را آموزش می دهند، چشم داوطلبان شرکت در آزمون‌های حرفه ای و دانشگاهی، منبعی را جستجو می کند که در کنار آماده ساختن آن ها برای آزمون‌های پیش رو، اتکاپذیر و منطبق با استانداردهای جدید باشد.

کتاب حاضر مطالب تحت پوشش این سه استاندارد را به طور کامل بدون کوچ کترین از قلم افتادگی در قالب نمودارها و خلاصه درس‌های گویا و موجز بیان کرده و از این رو، بستر بسیار مناسبی است برای کلاس های آموزشی که با هدف آمادگی آزمون های حرفه ای و دانشگاهی برگزار می شوند. همچنین، می‌تواند به سادگی به عنوان خودآموز مورد استفاده قرار گیرد. مطالب به نحوی صورت بندی شده اند که بدون داشتن پیشینه ای از نحوه ارائه صورت‌های مالی و نحوه برخورد با تغییرات و اصلاح اشتباهات نیز می توان مطالب آن را آموخت، هرچند کامل و جامع بودن مطالب و پرداختن به اغلب مسائل مطرح شده در استانداردهای مربوط، آن را به راهنمای بکارگیری سودمندی برای شاغلان در حرفه حسابداری نیز بدل ساخته است.

در پایان هر گفتار نیز مجموعه ای از پرسش‌های چهارگزینه ای موضوعی ارائه شده که بخشی از آن‌ها برگرفته از آزمون حسابداران رسمی آمریکا (CPA EXAM) و بقیه طراحی شده توسط نگارنده است.

این کتاب، در هشت گفتار تنظیم شده است و استانداردهای زیر را پوشش می‌دهد:
- از مجموعه استاندارهای حسابداری ایران:

  • استاندارد حسابداری ۱: ارائه صورت های مالی (لازم الاجرا از ابتدای۱۳۹۸)
  • استاندارد حسابداری 2 : صورت جریان‌های نقدی (لازم الاجرا از ابتدای ۱۳۹۸) 
  • استاندارد حسابداری ۳۴: رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات (لازم الاجرا از ابتدای۱۳۹۸)

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...