استراتژی بازاریابی هنر

نویسنده :
دکتر مهدی خادمی شاهین پریخانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1395 تعداد صفحات : 150
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 190
ویرایش : 0 شابک 9786005253771
موضوع اصلی : بازاریابی موضوع فرعی : بازاریابی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 90,000تومان

آنچه پیش روست، نتیجه ی پژوهشی کیفی در زمینه ی بازاریابی هنر با تأکید بر بازار ایران است. هدف، استفاده از گفتمان بازاریابی در توسعه ی هنر و دست یابی به چارچوبی ساده و قابل اجرا در تدوین استراتژی بازاریابی است. در این مطالعه، جدیدترین متون معتبر مانند کتاب های مرجع، راهنماهای کاربردی و تجارب جهانی، برگردان و استفاده شده است. همچنین دیدگاه های صاحب نظران بازار هنر در ایران بررسی و نشست های متعددی با هنرمندان، برنامه ریزان و مدیران گالری های باسابقه ی ایران مانند اعتماد، شیرین، هما، سیحون و... برگزار شد.
ساختار کتاب به نحوی است که هم برای فعالان حرفه ای این بازار و هم علاقه مندانی که در پی فهم عمیق تر بازاریابی هنر هستند، مفید باشد. دانشگاهیان نیز می توانند فرآیند تدوین استراتژی بازاریابی را به صورت موردی و در یک فضای متفاوت مطالعه نمایند.

فصل اول مروری است بر مفهوم هنر، اقتصاد هنر، جایگاه مخاطب و بازیگران اصلی این بازار. فصل دوم به بازبینی چشم انداز و مأموریت و بررسی محیط داخلی و خارجی و کاربرد مدل STP در بازار هنر می پردازد. در فصل سوم تدوین استراتژی های بازاریابی و استراتژی های برند، قیمت گذاری و ارتباطات در بازار هنر به بحث گذاشته شده است و در نهایت، در فصل چهارم اجرا، ارزیابی و پایش استراتژی های بازاریابی به اختصار تشریح شده اند. در پیوست نیز راهنمای گام به گام تدوین استراتژی بازاریابی هنر آورده شده است.
در بخش های مختلف کتاب سعی شد مباحث، به روز، کاربردی، متناسب با بازار ایران و در عین حال برخوردار از پشتوانه ی نظری قابل اتکا باشد. امیدواریم انتشار این متن، بصیرت ها و رویکردهای تازه ای در تحلیل بازار هنر ایجاد کند و زمینه گفتگوی بیشتر میان صاحبان اندیشه در دو حوزه ی بازاریابی و هنر را فراهم نماید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...