آشنایی با داده؛ آنچه باید در مورد هوش مصنوعی کلان داده و علم داده بدانید

An Introduction to Data : Everything You Need to Know About AI, Big Data and Data Science

نویسنده :
فرانچسکو کورآ
مترجم :
احمد جعفرنژاد مجید جاودانی ملاک مهرداد مقصودی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1400 تعداد صفحات : 176
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 310
ویرایش : 0 شابک 9786002751898
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : تحول، نوآوری و تکنولوژی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 53,000تومان

هدف از نگارش این کتاب انتقال مقدمه ای از موضوعات کلان داده، هوش مصنوعی و علم داده به کسانی است که قصد دارند اطلاعات بیشتری از این حوزه ها به دست بیاورند. این کتاب نه کاملا فنی است و نه کتابچه راهنمای راهبردی این حوزه است، بلکه این کتاب مجموعه ای از مقالاتی است که من درباره هر دو طیف این حوزه آموخته ام.
این کتاب، یک متن ساختارمند نیست و لزوما نباید از ابتدا تا انتها خوانده شود؛ چرا که مجموعه ای از مقالات است که می تواند به دلخواه یا بر حسب نیاز، مورد استفاده قرار گیرد. در واقع مطالب موجود در این کتاب، مجموعه ای از تحقیقات و تجربیات من به عنوان دانشمند داده، مشاور و سرمایه گذار پروژه های مختلف در حوزه هوش مصنوعی است و شخصا امیدوارم که خواننده با مطالعه این کتاب، به شناختی درباره مشکلات خاص موجود در هوش مصنوعی برسد.
توصیه شخصی من به خوانندگان این کتاب، مطالعه چهار فصل ابتدایی این کتاب است که شامل مروری کلی بر فناوری های موجود در زمینه هوش مصنوعی هستند؛ و پس از آن، توصیه می شود که خواندن دیگر فصل ها بر اساس علاقه مندی و نیاز خواننده صورت بگیرد.
بی گمان هوش مصنوعی یکی از موضوعات داغ امروز است و هدف اصلی این کتاب این است که در موازات نگاه به گذشته هوش مصنوعی، نگاهی هم به آینده این حوزه داشته باشد. در کتاب سعی شده است که تعادل بین توضیح مفاهیم و ابزارها و روش های استفاده از هوش مصنوعی با روندهای آتی حفظ شود. امیدوارم که خواننده بتواند به درک روشنی از کاربرد هوش مصنوعی، کلان داده ها و علم داده در پیشرفت های پیش روی دنیای ما دست یابد.
ساختار کتاب به گونه ای است که در چند فصل اول، به تعریف مفاهیم و زمینه های اصلی هوش مصنوعی و کلان داده ها پرداخته می شود و در ادامه، بررسی کابردهای خاص، مسائل، و موضوعات عمومی تری را در حوزه هوش مصنوعی خواهید دید که در حال اثر گذاری بر هم و اثرپذیری از یکدیگر هستند.
و در نهایت، ذکر این نکته حائز اهمیت است که هدف اصلی شخص من از نگارش این کتاب، روشنگری درباره چگونگی استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای بهبود زندگی، و همچنین چگونگی خلق ایده هایی برای شروع پروژه های هوش مصنوعی در راستای ایجاد تاثیر مثبت در جامعه است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...