استادی در اسمارت مانی و پرایس اکشن ICT

نویسنده :
دکتر علی محمدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 384
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 700
ویرایش : 0 شابک 9786225517073
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : پرایس اکشن

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 680,000تومان

پول هوشمند (اسمارت مانی) سرمایه ای است که توسط مؤسسات و نهادهای مالی، صاحبان بازار، بانک های مرکزی، صندوق ها و سایر مراکز مالی در بازار قرار می گیرد و مورد کنترل آنها واقع می شود. پول هوشمند همچنین به نیروی جمعی پول کلان اشاره دارد که بر بازارهای مالی تأثیر می گذارد و آنها را به حرکت در می آورد که اغلب نیز توسط اقدامات بانک های مرکزی هدایت می شود. این پول بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های جزئی است؛ لذا نه تنها بازارها را به حرکت وا می دارد؛ بلکه به راحتی می تواند رفتار و حتی جهت آنها را نیز تغییر دهد. در این زمینه، بانک مرکزی نیروی پشتیبان پول هوشمند است و معامله گران خرد و کوچک بر پول هوشمند سوار هستند.

اصطلاح "پول هوشمند" مربوط به شرط بازانی است که در خصوص چیزی که روی آن شرط بندی می کردند اطلاعات و دانش عمیقی داشتند؛ در حالی که عموم مردم بی اطلاع بودند و قادر به استفاده از آن اطلاعات نبودند. دنیای سرمایه گذاری نیز این چنین است. مردم تصور می کنند که پول هوشمند توسط کسانی سرمایه گذاری می شود که اطلاعاتی بیشتر و درک کامل تری از بازار دارند که یک سرمایه گذار عادی نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. به این ترتیب، زمانی که الگوهای معاملاتی مؤسسات و نهادهای مالی از سرمایه گذاران خرده متفاوت است، پول هوشمند شانس موفقیت بسیار بیشتری دارد.

خرد متعارف معتقد است که خودی ها و سفته بازان آگاه معمولاً بیشتر سرمایه گذاری می کنند، بنابراین باید چنین باشد که گاهی اوقات پول هوشمند با حجم معاملات بیشتر از حد معمول شناسایی می شود، به ویژه زمانی که داده های عمومی کمی برای توجیه حجم وجود داشته باشد یا اصلاً چیزی وجود نداشته باشد. با این حال، شواهد بسیار کمی برای تأیید این سوءظن گسترده وجود دارد.

یکی از منابع اطلاعاتی که تقریباً به صورت انحصاری توسط فعالان آگاه تر بازار تولید می شود، قیمت گذاری نمادها و شاخص های بازار است. چنین اطلاعاتی برای سرمایه گذاران و معامله گران آموزش ندیده پیچیده و گیج کننده است، بنابراین به طور طبیعی در خدمت مجموعه ای آگاه تر از فعالان بازار بوده و توسط آنها استفاده می شود. دانستن اینکه صاحبان پول هوشمند چه کسانی هستند و در کجا سرمایه گذاری می کنند، می تواند برای سرمایه گذاران خرد که می خواهند سوار بر پول هوشمند شوند، سود زیادی داشته باشد.

بر این اساس کتاب حاضر به مباحث اسمارت مانی و همچنین پرایس اکشن ICT اختصاص داده شده است. در این کتاب مباحث مختلفی چون کلیات اسمارت مانی، چرخه های بازار، کیل زون، عرضه و تقاضا از منظر اسمارت مانی، آردر فلو (جریان سفارش)، استخر و خلا نقدینگی، شکاف ارزش منصفانه، بلوک های مختلف بازار همچون آردر بلاک، میتیگیشن بلاک، بریکر بلاک و دیگر مباحث مربوطه مورد بحث قرار گرفته است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...