راهنمای ارتباطات میان فرهنگی در تعاملات بین المللی

Guide to cross- Cultural communication، 2 nd،c2011

نویسنده :
سانا رینولدز دبورا والنتاین
مترجم :
موسی الرضا وحیدی امید بابلیان
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 204
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 250
ویرایش : 0 شابک 9786225941489
موضوع اصلی : بازرگانی موضوع فرعی : بازرگانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 107,000تومان

کتاب «راهنمای ارتباطات میان فرهنگی در تعاملات بین المللی» از جمله کتب مطرح در عرصه ارتباطات بین المللی است که نسخه جدید آن در سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات معتبر پرنتیس هال منتشر و بارها در کشورهای مختلف تجدید چاپ شده است. مطالعه این کتاب ۲۰۴ صفحه ای به منزله یک دوره عملی آموزش مهارت های بین فرهنگی برای مدیران شرکت ها، تجار، دیپلمات ها، کارشناسات روابط عمومی و کلیه کنشگرانی است که قصد ارتباط با نمایندگان دیگر کشورها در عرصه بین المللی را دارند. این کتاب دارای هشت فصل و دو بخش اصلی در مورد «فهم فرهنگ ها» و «نحوه ی برقراری ارتباط در فرهنگ های مختلف» می باشد. در پایان هر فصل نیز دستورالعمل هایی برای استفاده از مفاهیم کلیدی فصل در تعاملات در محیط های چند فرهنگی و بین المللی برای تجار و دیپلمات ها ارائه می کند.

توسعه رسانه ها و شبکه های ارتباطی. اطلاعاتی و بین المللی تر شدن تجارت، باعث توسعه ارتباطات و نزدیکی مردمان فرهنگ های مختلف به یکدیگر در مقیاسی بی سابقه شده است. در حالی که یک فرد در دفتر کار خود نشسته و دکمه «ورود» به حساب پست الکترونیکی خود را می فشارد، یک تماس تلفنی بین المللی برقرار می کند، به یک کشور خارجی سفر می کند، یک ملاقات حضوری با نمایندگان دیگر فرهنگ ها انجام می دهد و یا از طریق اپلیکیشن های مختلف، اقدام به برقراری ویدئو کنفرانس با مردمان جوامع دوردست می نماید، در واقع وارد یک دنیای متنوع و پیچیده فرهنگی می شود.

اما علیرغم گسترش ارتباطات فرافرهنگی، عوامل دیگری از جمله بحران های اقتصادی، شکاف طبقاتی، تشدید مهاجرت در درون و برون مرزهای ملی و ظهور دولت های پوپولیستی، باعث افزایش اختلافات فرهنگی و حساسیت بیشتر مردمان جوامع مختلف، نسبت به اعضاء و نمایندگان دیگر فرهنگ ها شده است. این تحولات، ضرورت شناخت مهارت های ارتباطات میان فرهنگی را برای کنشگران بین المللی در جهان متکثر و درهم تنیده کنونی دوچندان کرده است. به نظر هانا سالویک، محقق موسسه دیپلو به دلیل این اهمیت است که به تدریج شاهد جایگزینی مفهوم «ارتباطات میان فرهنگی» به جای مفهوم «ارتباطات بین المللی» هستیم.

کتاب حاضر «ارتباطات میان فرهنگی» بیشتر با تاکید بر روابط تجاری نگاشته شده، اما راهنمائی های کلیدی ارائه شده در فصول مختلف، برای تمامی کنشگران بین المللی مفید و راهگشا خواهد بود. هدف در این مقدمه، تشریح نقش اساسی فرهنگ در ارتباطات بین المللی است. علاوه بر این، نقش آن در تعاملات تجاری و دیپلماتیک بررسی می شود. در خاتمه، چرایی انتخاب این کتاب برای ترجمه و امتیاز آن نسبت به دیگر متون تخصصی مرتبط، بیان خواهد شد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...