آزمون نرم افزار

نویسنده :
دکتر سیدامیر اصغری دکتر گلنوش عبائی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1401 تعداد صفحات : 288
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 430
ویرایش : 0 شابک 9786007724798
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : مهندسی کامپیوتر IT

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 180,000تومان

منظور از آزمون نرم افزار، ارزیابی یک برنامه کاربردی جهت تشخیص تفاوت های شرایط موجود و مورد نظر و همچنین ارزیابی مشخصه های برنامه کاربردی نرم افزار است. آزمون، فرآیندی بر مبنای نیازمندی های کاربر است که به منظور پیدا کردن هر گونه نقصی که ممکن است منجر به شکست و از کار افتادن نرم افزار شود، صورت می گیرد.
از جمله اهداف آزمون نرم افزار می توان به اطمینان از این که برنامه کاربردی بر مبنای نیازمندی های مشتری طراحی شده است یا خیر؟، پیدا کردن نقایص سیستم، اطمینان از اینکه مشکلات یافت شده حل شده اند و این که آزمون یک روش موثر برای تحویل یک محصول با کیفیت و بدون ریسک به مشتری است، اشاره نمود.
مبتنی بر این اهمیت، در این کتاب به بحث آزمون نرم افزار پرداخته می شود. در این راستا در فصل های نخستین کتاب مفاهیم پایه ای مرتبط با بحث آزمون طرح و بررسی می شوند و در فصل های بعدی به معرفی، تشریح و تحلیل روش هایی پرداخت می شود که سعی بر این دارند تا با آزمون نرم افزار، اشکالات موجود در نرم افزار و مولفه های نرم افزاری را تشخیص دهند. چرا که معتقدیم هدف آزمون این نیست که نشان دهد تا نرم افزار دیگر اشکالی ندارد، بلکه آزمون های موفق همواره به دنبال این مساله هستند که اشکال های بیشتری از نرم افزار را تشخیص دهند.
این کتاب می تواند مرجع مناسبی برای درس آزمون نرم افزار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان مهندسی کامپیوتر باشد. افزون بر این، تمامی مهندسانی که به نحوی با تولید و طراحی آزمون در تعامل هستند، می توانند از مفاهیم این کتاب بهره مند شوند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...