هنر و علم تحلیل تکنیکال؛ ساختار بازار، پرایس اکشن و استراتژی های معاملاتی

The Art and Science of Technical Analysis: Market Structure, Price Action and Trading Strategies

نویسنده :
آدام گریمز
مترجم :
محمدرضا جمالی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 596
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 840
ویرایش : 0 شابک 9786004074285
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : تحلیل تکنیکال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 476,000تومان

کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال نوشته آدام گریمز شامل چهار بخش است:

*بخش اول با نگاهی به برخی از تئوری ها و احتمالاتی که ار مفاهیم معامله گری موفق پشتیبانی می کند، آغاز می شود. در مرحله بعد با نگاهی عمیق به یک رویکرد خاص بررسی نمودار می پردازیم که بر پایه و اساس ساخت و درک الگوهای قیمت در بازار بنا شده است. این بخش با مروری بر چرخه ی بازار ((ویکووف))، که در تحلیل تکنیکال به خوبی شناخته و بررسی می شود، به پایان می رسد.

*بخش دوم بر جزئیات روندها، محدوده های معاملاتی، و اساسا، تغییر از یک محدوده به محدوده ای دیگر با جزئیات زیاد تمرکز دارد. در واقع، نگاهی عمیق به بنیان زیربنایی حرکات قیمت دارد، و اطلاعاتی در این بخش وجود دارد که، تا آنجا که من میدانم، قبلا هرگز به چاپ نرسیده است.

*بخش سوم ممکن است در نگاه اول شالوده ی اصلی این کتاب به نظر برسد، چرا که شامل بخش هایی چون؛ الگوهای معاملاتی خاص و نمونه هایی از این الگوهاست که در بازارهای واقعی مشاهده شده اند. همچنین، از روشی برای نگاه کردن به اندیکاتورها و سایر عوامل تایید کننده حمایت می کند که مستلزم درک عمیق تفاوت های ظریف بین این ابزارهاست. یکی از عناصر کلیدی هر طرح معاملاتی این است که چگونه معامله گر اندازه ی معاملات خود و موقعیت معاملاتی خود را مدیریت می کند که البته این عوامل با جزئیات کامل شرح داده خواهند شد. به علاوه، در این بخش ریسک های زیادی که معامله گران با آن مواجه خواهند شد، هم از سوی بازار و هم از طرف خودشان، بررسی شده است. اگرچه بیشتر معامله گران وسوسه می شوند مستقیما به این بخش روی بیاورند، به یاد داشته باشید که این الگو ها فقط نوک پیکان است و بی معنی، مگر اینکه در چارچوب ارائه شده در بخش های یک و دوی همین کتاب قرار گیرند.

*بخش چهارم به طور خاص برای معامله گران شخصی نوشته شده است و با تمرکز بر عناصر روان شناسی مانند تعصبات معاملاتی و مسائل کنترل روان آغاز می شود. فصل 11 نگاهی به بسیاری از چالش هایی دارد که معمولا معامله گران تازه کار با آنها رو ب رو می شوند. اگرچه ناممکن است که بتوان فرمولی برای همه ی معامله گران و معاملاتشان ایجاد کرد و داشت، اما بیشتر معامله گران با چنین مسائل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر معامله گران شکست می خورند، زیرا متوجه نمی شوند که فرایند معامله گر شدن طولانی است و آنها آمادگی لازم برای انجام تعهد به معامله گری را ندارند. این بخش با نگاهی به برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت به پایان می رسد که می تواند به معامله گران تازه کار و حرفه ای کمک کند تا معیارهای کلیدی عملکرد قیمت را ردیابی و مشکلات را قبل از اینکه تاثیر جدی بر قیمت نهایی داشته باشد، شناسایی کنند.

*در پایان، سه پیوست در این اثر وجود دارد. پیوست اول، مبانی و اصطلاحات اولیه معاملاتی است که برای معامله گران تازه کار یا برای مدیرانی که با زبان مورد استفاده ی معامله گران آشنایی ندارند، مفید خواهد بود. مانند هر آموزشی، تجارت و معامله گری نیز اصطلاحات و زبان مخصوص به خود را دارد که درک آن برای ارتباط موثر با آن مهم است. دومی، برخی از جزئیات خاص و ویژگی های میانگین متحرک MACD را که به طور گسترده در بخش های دیگر این کتاب استفاده شده است، مورد تفصیل قرار می دهد، آخرین ضمیمه هم حاوی فهرستی از داده های معاملاتی است که در تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت در قسمت چهارم به کار گرفته شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...