مدیریت سرمایه گذاری

Investments: Analysis and Management, 13th Edition

نویسنده :
چارلز پی. جونز
مترجم :
رضا تهرانی دکتر عسگر نور بخش
نوبت و سال چاپ : 2 / 1401 تعداد صفحات : 728
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 1020
ویرایش : 0 شابک 9789641575955
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : مدیریت مالی و سرمایه گذاری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 280,000تومان

این کتاب در قالب هفت بخش تهیه شده است که سه بخش اول از مباحث مقدماتی شروع و در ادامه به طرح مباحث ریسک و بازده و مبانی تئوری پرتفلیو می پردازد. سپس در چهار بخش بعدی کتاب انواع مختلف اوراق بهادار مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت مباحث با موضوعاتی در حوزه نحوه مدیریت سرمایه گذاری به پایان می رسد.

بخش ۱: با ارائه مفاهیم مقدماتی مورد نیاز دانشجویان شروع و در ادامه به بررسی تجزیه و تحلی و مدیریت پرتفلیو می پردازد. هدف از ارائه مفاهیم مقدماتی در این بخش آشنایی خوانندگان با مفهوم و اهداف سرمایه گذاری است. بعد از مباحث کلی ارائه شده در فصل اول چهار فصل بعدی به معرفی اوراق بهادار موجود در سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم، بازارهایی که معاملات در آن انجام می شود، و نحوه خرید و فروش اوراق بهادار می پردازد.

در بخش ۲: به بیان مفاهیم ریسک و بازده مبانی تئوری پرتفلیو و تئوری بازار سرمایه پرداخته شده است. فصل ششم شامل تحلیل دقیقی از مفهوم ریسک و بازده است که در همه مراحل سرمایه گذاری با سرمایه گذار همراه هستند. فصل هفتم در برگیرنده مباحث کاملی در خصوص بازده مورد انتظار و ریسک برای هر یک از اوراق بهادار و پرتفلیو است. در این فصل بر مبانی تئوری پرتفلیو مارکوئیتز تاکید شده است. در فصل هشتم مباحث تئوری پرتفلیو تکمیل می شود و سپس بحث تخصیص دارایی، به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مدیریت پرتفلیو، مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل نهم مباحث بتا و CAPM و نحوه استفاده از آنها ارائه شده است.

بخش ۳: تجزیه و تحلیل، ارزشیابی و مدیریت سهام را به عنوان نقطه شروع منطقی در یادگیری نحوه ارزش گذاری اوراق بهادار مورد بررسی قرار می دهد. فصل دهم روش های مورد استفاده در ارزشیابی سهام عادی و فصل یازدهم استراتژی های مختلف در سرمایه گذاری سهام عادی را بیان می کند. فصل دوازدهم نیز به تشریح تئوری بازار کارا و مباحث مطروحه در حول و حوش این موضوع می پردازد.

بخش ۴: به تجزیه و تحلیل اوراق بهادار تخصیص داده شده است و با مروری بر ابعاد مختلف مربوط به گزینش پرتفلیو سهام عادی شروع و در قالب سه فصل سیزده، چهارده و پانزده مباحث مربوط به تحلیل های بنیادی را پوشش می دهد. ترتیب این فصل ها به نحوی چیده شده است که با رویکرد تحلیلی از بالا به پایین، به تحلیل های بنیادی در سه رده بازار، صنعت و شرکت می پردازد، اگر چه رویکرد تحلیلی پایین به بالا نیز مورد بحث قرار گرفته است. در فصل شانزدهم کتاب تحلیل تکنیکال نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش ۵: به بررسی اوراق قرضه می پردازد. فصل هفدهم مبانی قیمت گذاری و بازده اوراق قرضه را پوشش می دهد. این فصل شامل بحث هایی از قبیل ساختار زمانی نرخ بهره و شکاف بازده است. محاسبات مربوط به قیمت و یازده اوراق قرضه به خوبی در این فصل تشریح شده است. از دیگر مطالب طرح شده در این فصل می توان به تغییرات قیمت اوراق قرضه در ازای تغییرات نرخ بهره اشاره کرد. فصل هجدهم به مدیریت اوراق قرضه پرداخته و موضوعاتی از قبیل دیرش و ایمن سازی را پوشش می دهد. در این فصل دانشجویان با دنیای اوراق بهادار با درآمد ثابت آشنا خواهند شد.

بخش ۶: به موضوعات مربوط به اوراق مشتقه تخصیص داده شده است. فصل نوزدهم اوراق اختیار معامله (اعم از اوراق اختیار خرید و (فروش را به عنوان یک جایگزین سرمایه گذاری که در سال های اخیر مورد استقبال زیادی صورت گرفته است، مورد بررسی قرار می دهد. در این فصل اوراق اختیار مبتنی بر شاخص سهام نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. موضوع فصل بیستم بررسی و شناخت پیمان های آتی است که ابزار مهمی برای سرمایه گذاران برای پوشش موقعیت سرمایه گذاری و کاهش ریسک سرمایه گذاری محسوب می شود.

نهایتاً در بخش ۷: مباحث با طرح موضوعاتی در خصوص مدیریت پرتفلیو و ارزیابی عملکرد پرتفلیو به پایان می رسد. فصل بیست و یکم نتیجه گیری منطقی برای کل کتاب محسوب می شود برای این که همه سرمایه گذاران علاقه زیادی به ارزیابی عملکرد سرمایه گذاری های خود دارند. در این راستا از صندوق های سرمایه گذاری مشترک به عنوان نمونه هایی از نحوه بکارگیری معیارهای عملکرد پرتفلیو و نحوه تفسیر نتایج استفاده می شود.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...