شناسایی و اولویت بندی زمینه های بروز فساد اقتصادی و ارائه راهبردهای صیانت از خلق ثروت

AHP - TOPSIS - QSPM با روش های

نویسنده :
علی بهرامی فرد
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 105
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 170
ویرایش : 0 شابک 9786008401902
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابرسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 50,000تومان

موضوع فساد اقتصادی پدیدهای جهانی است که در سال های اخیر به دلیل پیامدهای زیانباری که بر توسعه اقتصادی کشورها داشته به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در فرایند توسعه یافت شده و آثار متعدد فساد تا جایی پیش رفته که حتی تا سقوط دولت ها هم پیشرفته است.

پدیده فساد برخاسته از تلاقی منافع بخش عمومی و خصوصی با یکدیگر حاصل رفتار منفعت جویانه کسانی است که نمایندگی بخش عمومی را بر عهده دارند و یا از قدرت و اختیارات دولتی برخوردارند و از آن برای مقاصد شخصی، خانوادگی یا گروهی. با انگیزه کسب فرصت سوءاستفاده می کنند.

از همین رو برخی از اندیشمندان حوزه های مختلف به خصوص حوزه های حقوقی و جامعه شناسی هم قائل به اعمال روش های پیشگیرانه هستند و اساس پیشگیری را خارج از حوزه کیفری، پلیس و دادگستری می دانند. جز معدودی از کشورهای اسلامی که به تبعیت از اسلام، تدابیر متنوع پیشگیرانه داشته اند، در سایر ملل این تدابیر صبغه واکنشی و سرکوبگرانه داشته و به شکل مجازات و از طریق نظام عدالت کیفری اعمال می شده است.

در این کتاب که هر فصل آن حاصل یک مقاله تخصصی مجزاست و مهم ترین تفاوت آن با سایر پژوهش ها عدم ورود به حوزه جرائم مالی و اقداماتی که بری آن جرم انگاری شده می باشد، سعی شده با همکاری و استفاده از نظرات تخصصی بیش از ۱۰۰ نفر از مدیر و کارکنان فعال در سازمان های بزرگ دولتی و شرکت های بزرگ اقتصادی در سطوح مختلف از مدیرعامل تا معاونین مالی اقتصادی، بازرگانی و مدیران حسابرس داخلی سازمان و شرکت، پس از شناخت درست عارضه متناسب با آن راهکار ارائه گردد.

فهرست:

1. شناسایی و رتبه بندی زمینه های بروز فساد اقتصادی با روش AHP

2. بررسی و رتبه بندی چالش های حسابرسی داخلی با مدیریت و ارائه راهکار با روش آزمون فریدمن

3. ارائه و اولویت بندی راهبردهای صیانت سازمان های بزرگ در برابر مفاسد اقتصادی به کمک تکنیک TOPSIS و روش های SWOT و QSPM

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...