معمای توسعه؛ مدیریت استراتژیک در برنامه های توسعه

نویسنده :
ساموئل پاول
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 174
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 270
ویرایش : شابک 9786002752079
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : استراتژیک

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 65,000تومان

این کتاب راهنما درباره مدیریت اســـــتراتژیک، براســـــــــاس تجزیه و تحلیل برخی از موفق ترین برنامه های توسعه در جهان و در راستای کمک به یافتن پاسخی شایسته به معمای توسعه نوشته شده است. مؤلف، ضمن بهره گیری از مطالعات و تجربیات وسـیع مدیریتی خود در امر توسعه، تلاش کرده اسـت اصـول انگیزش تفکر راهبردی در عمل را ایجاد نماید.

مدیرانی که علاقه مند به اداره و اجرای برنامه های توسعه هستند، و همچنین مقامات بالا و سیاست گذارانی که برنامه های توسعه را ابداع، اجرا و سپس نظارت می کنند، در این نوشتار درس هایی روشن برای کسب موفقیت می یابند.

مؤسسات مدیریتی علاقه مند به توسعه و ارتقای مدیریت در برنامه های ملی نیز، در این کتاب، به زمینه هایی برای تحقیق، مشاوره و آموزش دست پیدا خواهند کرد.

خوب است بدانیم و به خاطر بسپاریم که:

((توسعه، اتفاقی نیست. پیشرفت، اتفاقی نیست. دستیابی به جایگاه شایسته در جهان، اتفاقی نیست.))

تردید نیست که مسیر پیشرفت و توسعه بر پایه اندیشه بلندمدت نگر، بینش و نگرش نوآور و تحول خواه، تفکر استراتژیک، خرد جمعی، عمق بخشی به دانش و مهارت افزایی منابع انسانی، تأکید بر کار گروهی، پایبندی به برنامه ریزی علمی، تعهد بر اخلاق در کسب وکار، اهتمام به مسئولیت اجتماعی، سخت کوشی، خستگی ناپذیری و بالاخره استقرار حکمرانی خوب، شفاف، پاسخگو و اعمال مدیریت حرفه ای همسو با استقلال اقتصادی کشور، هموار خواهد شد.

تأکید می شود که بهره گرفتن از تجربیات موفق سایر کشورها اجازه نمی دهد روش غلط «سعی در خطا» عادی انگاری شده و جایگزین روش علمی «سعی و خطا» گردد. و بدین ترتیب از تکرار اشتباهات، فرصت سوزی و بروز خسارات جبران ناپذیر، جلوگیری می شود.

فهرست:

1. برنامه های توسعه

2. پیش شرط های اجرا و زمینه های اجتماعی

3. مدیریت استراتژیک

4. شناخت محیط

5. شکل گیری استراتژی برنامه

6. ابعاد کلیدی

7. مداخله در فرایند

8. هماهنگی سازگاری

9. مدیریت استراتژیک

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...