کشف تقلب در حسابداری قبل از آنکه دیر شود

Detecting Accounting Fraud Before It's Too Late

نویسنده :
اوریل امات
مترجم :
دکتر محسن ژاله آزادزنجانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 234
نوع جلد / قطع: شومیز / رحلی وزن: 520
ویرایش : 0 شابک 9789649789804
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابرسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 115,000تومان

ویژگی اصلی این کتاب در دامنه گسترده آن است. کتاب با یک چشم انداز تاریخی خیره کننده به موارد رسوایی آور تقلب آغاز می شود: از بین النهرین، تا کمپانی هند شرقی هلند در سال ۱۶۰۰ و با رسوایی های اخیر شرکت انرون و شرکت لمن برادرز پایان می یابد. کتاب سپس با بحثی کامل درباره تقلب در اطلاع رسانی ادامه می یابد، که آغازگر آن بحث درباره ابزارهای اصلی تقلب است: دستکاری در حسابداری - استفاده از رویه های حسابداری، مانند دست بردن در برآوردهای مهم گزارش های مالی، تا تغییر دادن اطلاعات گزارش شده و دستکاری های واقعی - کاهش دادن یا به تاخیر انداختن شناسایی مخارج، از قبیل مخارج تحقیق و توسعه تبلیغات، یا حفظ و نگهداری تا بزرگنمایی در سودهای گزارش شده. بحث ابزارها، یا فنون تقلب با ارائه مثال های متعدد واقعی تقلب انجام می گیرد.

کتاب سپس به این موضوع مهم می پردازد که چه کسی از تقلب در ارائه اطلاعات مالی سود می برد و چه کسی ضرر می کند. معلوم می شود که در بسیاری از موارد، بازندگان همان بینندگان بیگناهند: کارکنان و مشتریانی که به طور جدی از درون پاشی شرکت های متقلب مانند انرون و ورلدکام زیان می کنند. بنابراین، این یک مسئله مهم اجتماعی است.

بحث بعدی درباره پیشگیری از تقلب و نقش راهبری شرکتی در کاستن از تقلب است. سرانجام، نوبت ایفای نقش یگانه و مهم این کتاب فرا می رسد که نویسنده طی آن فهرستی مبتنی بر شواهد و مدارک از نشانه های هشداردهنده تقلب (پرچم های قرمز) ارائه می کند. برای سهولت کار، نشانه های منفرد هشدار با یک شاخص تقلب ترکیب شده اند که عدد منحصر به فردی به ما می دهد. این بسیار مفید است: سرمایه گذاران می توانند با استفاده از این شاخص تقلب، شرکت ها را از نظر میزان آسیب پذیری در برابر پدیده تقلب در اطلاع رسانی مالی رتبه بندی کنند.

از این رو، کتاب کشف تقلب در حسابداری قبل از آنکه دیر شود جایگاه بسیار مهمی در ادبیات رو به رشد دستکاری و تقلب در اطلاعات مالی دارد. سرمایه گذاران، مدیران شرکت ها و سیاست گذاران عام در اقتصاد و بازارهای سرمایه این کتاب را بسیار مفید خواهند یافت. از این کتاب همچنین می توان به عنوان کتاب درسی برای بسیاری از رشته های مرتبط با تقلب شرکتی و حسابداری قضایی در کالج و دانشگاه استفاده کرد.

فهرست:

1. تقلب و دستکاری در حسابداری

2. تقلب در حسابداری: یک عمل باستانی

3. مشکلات قانون گذاری و دست اندرکاران اطلاعات مالی

4. چرا در حساب ها دستکاری می شود؟

5. دستکاری های قانون در حسابداری

6. دستکاری های غیرقانونی در حسابداری

7. ملاحظات اخلاقی و پیامدهای اقتصادی دستکاری در حسابداری

8. نشانه های هشدار شخصی

9. نشانه های هشدار سازمانی و شاخص های غیرمالی

10. نشانه های هشدار در صورتهای مالی

11. چند توصیه برای بهبود وضعیت فعلی

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...