بودجه بندی در موسسات تولیدی و بازرگانی

نویسنده :
فرزانه حیدرپور محمود لاری دشت بیاض محسن حسینی الاصل
نوبت و سال چاپ : 1 / 1397 تعداد صفحات : 253
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 680
ویرایش : شابک 9789641052623
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : مدیریت دولتی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 40,000تومان

بودجه بندی عملیات بنگاه به صورت جامع و فراگیر که دربرگیرنده کلیه فعالیت ها در زنجیره ارزش است. به مدیران این امکان را می دهد که منابع را به بهترین نحو ممکن تخصیص داده، عملیات و فعالیت های مختلف و پراکنده را هماهنگ نموده، گلوگاه ها و محدودیت ها را شناسایی، دیگران را از نتایج مورد انتظار فعالیت های شرکت آگاه ساخته، فعالیت های کم ارزش یا بی ارزش را شناسایی و حذف نموده، در کاکنان ایجاد انگیزه کرده و بر جریان های نقدی مورد انتظار، مدیریت موثری اعمال نمایند. پودجه جامع دورنمایی از وضعیت مالی، نتیجه عملیات آتی و همچنین جریان های نقدی سازمان را به شیوه ای نسبتا دقیق و نظام مند انعکاس می دهد.

از طرفی انجام مخارج سرمایه ای موجب ایجاد تعهدات مالی بلندمدت، بالا رفتن ریسک ها و مخاطرات عملیاتی و مالی، کاهش انعطاف پذیری در تصمیم گیری آتی، از دست رفتن فرصت های دیگر سرمایه گذاری و رگود مقدار قابل توجه از منابع مالی شرکت در طول اجرای طرح می شود؛ در نتیجه بایستی علاوه بر برنامه ریزی و ارزیابی دقیق مخارج سرمایه ای، به جنبه کنترل و هدایت موثر این مخارج نیز توجه کافی مبذول داشت. چه بسا آثار تصمیم گیری های غلط و نامعقول در این زمینه موجب وارد آمدن خسارت های جبران پذیر و اساسی به شرکت شود؛ بنابراین طرح ریزی، ارزیابی و کنترل دقیق مخارج سرمایه ای از اهمیت خاصی در حسابداری مدیریت برخوردار است.

در کتاب حاضر به این دو مقوله (بودجه جامع و بودجه بندی مخارج سرمایه ای) با رویکردی کاملا تخصصی و کاربردی پرداخته شده است.؛ بطوریکه علاوه بر اهداف آموزشی، بتوان از آن به عنوان راهمایی ارزشمند در دنیای واقعی نیز استفاده شود.

فهرست:

1. بودجه جامع

2. تجزیه و تحلیل رفتار هزینه ها، روش های برآورد هزینه ها و بودجه قابل انعطاف

3. بودجه بندی سرمایه ای در شرایط اطمینان و شرایط عدم اطمینان

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...