برنامه توسعه فردی

نویسنده :
آرین قلی پور اصغر اسدی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1400 تعداد صفحات : 397
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 560
ویرایش : 0 شابک 9786004073950
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : منابع انسانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 330,000تومان

مباحث کتاب برنامه توسعه فردی تالیف آرین قلی پور و اصغر اسدی:
در فصل اول تلاش شده است تا مفاهیم زیربنایی به منظور پیش زمینه ای برای ورود به برنامه توسعه فردی تشریح شود. لذا ابتدا به مفهوم توسعه منابع انسانی پرداخته میشود. مفهوم یادگیری و رویکردها و نظریات آن بیان شده و در نهایت یادگیری خود راهبر به عنوان مبنای توسعه فردی تبیین میشود.

در فصل دوم قبل از پرداختن به برنامه توسعه فردی مفهوم توعه فردی تبیین میشود. در ادامه برنامه توسعه فردی به عنوان رویکردی برای یادگیری خود راهبر به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و اهداف و مزایای آن تبیین میشود . در نهایت با بررسی متندات مدل ها و الگوهای مختلف و فرایندها و مراحل برنامه توسعه فردی تشریح میشود.

در فصل سوم با توه به مطالعات پیشین و لحاظ عوامل موفقیت مراحل و گام هایی که محققان و صاحبنظران در خصوص تحقق برنامه توسعه فردی ارائه نموده اند. الگوی برنامه توسعه فردی , ارائه و موضوعات کلیدی که در این حوزه می بایست مدنظر داشت و گام هایی که برای برنامه توسعه فردی برداشت به صورت عملیاتی تبیین میشود.

در فصل چهارم گام هایی اجرایی تدوین یک برنامه توسعه فردی و ملاحظاتی که باید در این خصوص داشت در شش مرحله تبیین وضعیت مطلوب با تاکید بر شایستگی , بررسی وضعیت موجود با تاکید بر شناخت فردی , هدف گذاری و تعیین اولویت های توسعه با لحاظ شکاف وضع مطلوب و موجود تعیین نیازهای توسعه ای تعیین روش های یادگیری و اقدامات توسعه ای و ارزیابی و بازخور تشریح و تلاش شده است با ارائه الگوها و فرمت های مرتبط و همچنین ارائه پیشینه نظری , تحقق موضوع تدوین برنامه توسعه فردی به شیوه ای کاربردی تسهیل شود.

در فصل پنجم برخی شایستگی های کلیدی عمومی که میتواند در تدوین برنامه توسعه فردی کمک کنننده باشد ارائه شده و مصادیق رفتاری در قالب چهار حوزه عمومی , عملیاتی , تاکتیکی و استراتژیک بیان شده است. اظهارنامه های مدل 34000 هم برای اطلاع خوانندگان ضمیمه شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...