نخستین دانستنی های مالی و سرمایه گذاری برای کودکان؛ درس های پولی که کودکان و نوجوانان نباید از دست بدهند

Finance 101 for Kids, Money Lessons Children Connot Afford Miss,2016

نویسنده :
والتر اندل
مترجم :
اصغر ادبی آرمیتی ادبی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1400 تعداد صفحات : 107
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 105
ویرایش : 0 شابک 9786004971256
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه
80,000

5 %

قیمت : 76000 تومان

هنگام گشت وگذار در یک مرکز خرید، متوجه شدم که بسیاری از بچه ها درک ناچیزی از پس انداز، اعتبار سرمایه گذاری و امور مالی دارند حتی اگر این بچه ها از نظر آموزشی عملکرد خوبی داشته باشند.
شما از اهمیت مدیریت امور مالی شخصی خود آگاهید. و از دانش مالی خود هنگام بودجه بندی، درخواست وام و سرمایه گذاری استفاده می کنید. یک تصمیم مالی بد می تواند زندگی شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین یادگیری پایۀ مالی در دنیای امروز یک نیاز است. باوجود این که می دانید امور مالی چقدر مهم است، کودکان به ندرت فرصت یادگیری مالی را در مدرسه پیدا می کنند. مدارس مفهوم مالی را در کلاس های اقتصاد و ریاضیات بچه ها در دبیرستان معرفی می کنند اما بیشتر بچه ها هرگز در کلاس مکانیک مالی واقعی مانند درک شیوۀ کار کارت های اعتباری و یادگیری اثرات بدهی زیاد و دیرکرد اقساط و پرداختی ها شرکت نکرده اند. امور مالی تنها برای شماری از دانش آموزان که ترجیح می دهند دوره های مالی را در طول دانشگاه بگذرانند تقویت می شود.

من به عنوان یک پدر سخت بر این باورم که باید در زودترین زمان ممکن امور مالی را به فرزندانم یاد بدهم. درست مانند اینکه چگونه ورزش باعث افزایش پایداری و پیشرفت کار گروهی می شود، چگونه ورزش های رزمی موجب پرورش خویشتنداری و نظم می شود و چگونه موسیقی و هنر خلاقیت و ابراز وجود را تقویت می کند ،آموزش و پرورش به هنگام در امور مالی نیز باعث ایجاد عادت های خوب مالی می شود. در این دنیای تجارت الکترونیکی و افزایش مصرف گرایی، کودکان پیش از آنکه تحت تأثیر وام های بزرگ دانشجویی قرار بگیرند بدهی های زیادی از بابت کارت اعتباری داشته باشند و نتوانند هزینه های خود را کنترل کنند، باید درک درستی از امور مالی داشته باشند.
برای کسانی که هنوز روش های امور مدیریت مالی و سرمایه گذاری را آغاز نکرده اند، هیچ دلیلی برای احساس بد وجود ندارد. هیچ وقت برای آغاز آموزش مالی به کودکان دیر نیست. برای آن دسته از والدینی که در مورد دانش مالی خود اطمینان ندارند، چند دقیقه وقت بگذارید تا دوباره امور مالی پایه را یاد بگیرید و دانش خود را به فرزندان خود منتقل کنید.
این کتاب برای شناساندن امور مالی به روشی آموزنده و سرگرم کننده نوشته شده است. اگرچه روی سخن این کتاب دانش آموزان پایه راهنمایی در سنین ۸ تا ۱۲ سال است، اما هر فرد در هر سنی که دانش پیشین کمی در زمینه امور مالی داشته باشد یا حتی بدون دانش باشد، می تواند از مزایای این کتاب بهره مند شود. این کتاب برای تبدیل بچه ها به سرمایه گذاران آگاه و همه چیزدان یا سرمایه دارهای بانفوذ تجاری نیست( اگرچه دستاوردی شگفت انگیز خواهد بود)، بلکه هدف اصلی نشان دادن اطلاعات پایه و درعین حال مهم به کودکان برای افزایش مسئولیت مالی شان و همچنین کمک به آنهاست تا در اوایل زندگی خود بتوانند تصمیمات مالی هوشمند بگیرند.

فهرست:
1. امور مالی چیست؟
2. پول: چگونه همه چیز شروع شد؟
3. چگونه پول به دست بیاوریم؟
4. قدرت پول
5. آشنایی با اعتبار
6. خرید و فروش با اعتبار
7. پولت را پس انداز کن!
8. پول و اقتصاد ما
9. بازار سهام
10. پول در سراسر جهان

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...