چگونه با آمار دروغ بگوییم

نویسنده :
حسین راهداری
نوبت و سال چاپ : 5 / 1401 تعداد صفحات : 163
نوع جلد / قطع: شومیز / پالتوئی وزن: 140
ویرایش : 0 شابک 9786007106709
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : انگیزشی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 65,000تومان

آمارها و تجارب آماری در حال شکل دهی به ذهنیت و تصمیمات ما هستند. البته این آمارها گاه به شکل درستی بیان نمی شوند و گاه حتی وقتی که به شکل درستی بیان می شوند، آنگونه که درست است، برداشت نمی شوند.

در جای جای این کتاب، مثال هایی را خواهید دید که هر روز از طریق رسانه های مختلف با آنها روبرو هستید و سعی این کتاب این است که این مثال ها را بررسی کرده و نشان دهد که چگونه با آگاهی می توان از سوء استفاده از اعداد و آمار جلوگیری کرد. در ضمن خواهید دید برای پایان دادن به «استبداد اعداد» نیاز به سواد زیادی نیست. روش های کشف حقه های آماری در موارد زیادی، بسیار ساده هستند. فقط به کسی نیاز دارد که آگاهی‌اش را بالا ببرد و به واسطه آن آگاهی، از ابهت اعداد نترسد.

کتاب حاضر برگرفته از کتاب (How to lie with statistics) اثر دارل هاف است. در جای جای این کتاب، مثال هایی را خواهید دید که هر روز از طریق رسانه های مختلف با آنها روبرو هستید و سعی این کتاب این است که این مثال ها را بررسی کرده و نشان دهد که چگونه با آگاهی می توان از سوء استفاده از اعداد و آمار جلوگیری کرد. در ضمن خواهید دید برای پایان دادن به «استبداد اعداد» نیاز به سواد زیادی نیست. روش های کشف حقه های آماری در موارد زیادی، بسیار ساده هستند. فقط به کسی نیاز دارد که آگاهی‌اش را بالا ببرد و به واسطه آن آگاهی، از ابهت اعداد نترسد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: آمارگیری‌های مغرضانه و جهت‌دار

فصل سوم: بازی با لغات و تعاریف

فصل چهارم: مهندسی ارائه تصاویر دلخواه از واقعیات

فصل پنجم: بازی با علت و معلول‌ها

فصل ششم: هیاهو برای هیچ

فصل هفتم: اعداد وصله‌پینه شده با چاشنی پنهانکاری

فصل هشتم: حقه‌بازی با نمودارها

فصل نهم: چگونه با آمار فریب نخوریم؟

سخن پایانی

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...