آمار و احتمالات مهندسی

نویسنده :
دکتر نادر نعمت الهی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 4 / 1401 تعداد صفحات : 337
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 520
ویرایش : 0 شابک 9789648929904
موضوع اصلی : صنایع موضوع فرعی : صنایع

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 160,000تومان

این کتاب برای دانشجویانی که درس آمار و احتمال مهندسی یا دروس آمار و احتمال را دارند، تأليف شده است. مطالب آن مطابق سرفصل درس آمار و احتمالات مهندسی و دروس آمار و احتمال رشته های آمار و ریاضی و درس آمار ۱ رشته های دیگر تدوین شده است. مطالب کتاب حاصل سال ها تدریس اینجانب در درس آمار و احتمالات و بخصوص آمار و احتمالات مهندسی است. تنها پیش نیاز برای مطالعه این اثر آشنایی با حساب دیفرانسیل و انتگرال است.
کتاب حاضر شامل ۹ فصل است. فصل اول اختصاص به آمار توصیفی دارد. فصل دوم نظریه احتمال مورد بررسی قرار گرفته است. متغیرهای تصادفی و امید ریاضی در فصل های سوم و چهارم ارائه شده اند. در فصل پنجم برخی از توزیع های احتمال معرفی شده اند. در فصل ششم توزیع های نمونه ای بررسی شده اند. در فصل های هفتم و هشتم روش های استنباط آماری شامل برآوردیابی و آزمون فرض های آماری آورده شده اند. فصل نهم به مبحث رگرسیون و هم بستگی خطی اختصاص داده شده است. در پایان فصل های دوم تا پنجم مقادیر زیادی مسائل حل شده ارائه شده اند و لازم است که دانشجویان قبل از حل تمرینات آخر فصل ها، به مطالعه کامل این مسائل بپردازند.
در ویرایش جدید تعدادی آزمون چند گزینه ای به هر فصل اضافه شده است. برای مشاهده روش های حل تمرینات این کتاب می توانید به کتاب "مسئله هایی در آمار و احتمال" تألیف دکتر نادر نعمت الهی و دکتر ناهید جعفری تبریزی منتشر شده توسط انتشارات شرح مراجعه کنید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...