معامله گر برتر؛ دربازارهای خوب و بد سود همیشگی داشته باشید

Super trader: Make Consistent Profits in Good and Bad Markets

نویسنده :
ون کی تارپ
مترجم :
علی محمدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 4 / 1401 تعداد صفحات : 256
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 365
ویرایش : 0 شابک 9786229443651
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 185,000تومان

تاکنون با افراد زیادی مواجه شده ام که علی رغم کسب دانایی کافی و مناسب معامله گری در بازار سرمایه نمی توانند آموخته های خود را در بازار واقعی بکار گیرند. مشکل این دسته از افراد عدم کنترل درونی می باشد در حالی که این مهم سهم بسزایی در بهبود کارآیی معاملاتی افراد ایفاء می کند. شاید این جمله لاری لوین در کتاب رازهای
معامله گری غیر احساسی تائیدی بر این مهم باشد که:
فردی با دیسیپلین شخصی خوب ولی متد کاری ضعیف، کارایی بهتری خواهد داشت از کسی که دیسیپلین کاری ضعیفی دارد ولی از بهترین متد کاری موجود استفاده می کند. مشکل بعدی بسیاری از معامله گران عدم توجه به قوانین مدیریت سرمایه می باشد. به گفته وین گورمن ( Wayne Gorman) و جفری کندی (Jeffrey Kennedy) در کتاب راهنمای تصویری معامله با امواج الیوت، مدیریت ریسک برای موفقیت و طول عمر یک معامله گر به بسیار حائز اهمیت می باشد. در مدیریت سرمایه علاوه بر میزان مناسب حجم معاملات و به کارگیری حد زیان توجه به این سه نکته اساسی ضروری است: کاهش ریسک؛ از بین بردن ریسک؛ حفظ سود کسب شده. برای مثال، در این رابطه مدام با افرادی مواجه می شوم که در یک معامله خاص وارد سود بسیار بالایی شده اند اما در نهایت علیرغم قرار داشتن در یک سود عظیم؛ معامله خود را با تحمل زیان بسته اند. وقتی علت را از آنها جویا می شویم، متوجه می شویم که به دلیل عدم رعایت یکی از مؤلفه های مدیریت سرمایه یعنی حفظ سود کسب شده با چنین فاجعه ای مواجه شده اند. اینکه واژه فاجعه را بکار بردم، عمد داشتم چراکه عدم توانایی معامله گر در حفظ سود یک حفظ معامله موفق واقعاً فاجعه است.
نتیجتاً اینکه مجدداً تأکید می شود که اگر شما نمی توانید بر عملکرد بازار هیچ کنترلی داشته باشید پس باید بر عملکرد خود کنترل داشته باشید ضمن اینکه بحث مدیریت سرمایه نیز نقش بسزایی در کارآمد کردن معاملات شما ایفاء می کند. کتاب حاضر که ترجمه ی کتاب Super Trader اثر ارزشمند ون تارپ است، به آموزش عملی تحقق این دو مهم در معامله گری می پردازد. شاید این کتاب یکی از بهترین منابع در این زمینه باشد که با رویکردی عملی به آموزش روان شناسی معامله گری و مدیریت سرمایه و به کارگیری آنها در بازار سرمایه می پردازد.

سرفصل ها:
بخش اول : خودسازي؛ عنصري حياتي كه باعث كارايي همه چيز مي شود
بخش دوم : تكوين طرح تجاري؛ راهنماي كاري شما براي موفقيت در بازارها
بخش سوم : توسعه ي يك سيستم معاملاتي سازگار با هرنوع بازار
بخش چهارم : درك اهميت ميزان معامله
بخش پنجم : ايده هاي بيشتر براي ايجاد عملكرد بهينه معاملاتي

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...