حسابداری مالی - مقدماتی؛ منطبق با استانداردهای حسابداری بین المللی و ایران - نشریه شماره 45

Financial Accounting, BASICS - Based on the Iranian Accounting Standards International Financial Reporting Standard IFRS

نویسنده :
دکتر محسن غلامرضایی افسانه محمودی یزدانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 387
نوع جلد / قطع: شومیز / رحلی وزن: 830
ویرایش : شابک 9789649789965
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابداری مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 190,000تومان

حسابداری مالی یک عملکرد حسابداری استاندارد است که از صورت های مالی برای افشای اطلاعات و عملکرد مالی یک شرکت طی یک دوره خاص، معمولاً سالانه، استفاده می کند. حسابداری مالی برای مدیریت نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که مدیریت از آن برای تصمیم گیری های آگاهانه بر اساس سلامت مالی شرکت استفاده می کند. بانک ها سرمایه گذاران بالقوه نیز از گزارش های مالی شرکت برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا اعطای تسهیلات استفاده می کنند.

در این کتاب سعی شده است تا با گردآوری و طراحی دقیق مطالب مربوط به حسابداری مالی، یادگیری این مطالب به تجربه ای بیادماندنی تبدیل شود. ویژگیهای خاص این کتاب که نقشی مهم در تسهیل فرآیند یادگیری ایفا می کند. در اینجا معرفی می شود.

در هر فصل، هدف از یادگیری فصل بیان می شود که به درک بهتر موضوع کمک فراوانی می کند. همچنین نموداری از خلاصه ی فصل ارائه می شود که حاوی تصویری از مضامین آن فصل و نشان دهنده ی ارتباط موضوعات با یکدیگر است. محتوای آموزشی مربوط به هر بخش، ابتدا با ارائه توضیحاتی مختصر آغاز می شود، تا قبل از پرداختن به مبحث به صورت کامل، ذهن با آن موضوع آشنا شود. این توضیحات همراه با مثال هایی است که به درک بهتر محتوای مربوط به موضوع مورد بحث کمک می کند.

بخش «خود را بیازمایید» و «پرسش و پاسخ تکمیلی» این موقعیت را فراهم می کند تا درک موضوعات مهم مورد ارزیابی قرار گیرد. پاسخ پرسش ها در انتهای هر فصل ارائه شده است. همچنین طی هر فصل، موارد تطبیق استانداردهای بین المللی و استانداردهای ایران، در صورت وجود، ارائه شده است.

هدف این کتاب، گسترش دانش و مهارت در زمینه حسابداری مالی و درک و بکارگیری استانداردهای حسابداری و چارچوب نظری در تهیه صورت های مالی واحدهای تجاری و همچنین نحوه ی تحلیل و تفسیر آن صورت های مالی است.

فهرست:

1. مقدمه ای بر حسابداری مالی

2. چارچوب نظارتی

3. دفترداری با ثبت دوطرفه

4. ثبت اولیه معاملات و مانده گیری دفاتر کل

5. مرجوعی ها، تخفیفات و مالیات فروش

6. موجودی کالا

7. داراییهای غیرجاری: تحصیل و استهلاک

8. دارایی های غیرجاری: واگذاری و تجدید ارزیابی

9. دارایی های نامشهود

10. اقلام تعهدی و پیش پرداختها

11. دریافتنی ها

12. پرداختنی ها، ذخایر و بدهی های احتمالی

13. ساختار سرمایه و مخارج مالی

14. تطبیق حساب های کنترلی

15. صورت تطبیق بانکی

16. تراز آزمایشی، اشتباهات و حساب موقت

17. تهیه صورت های مالی اساسی

18. سوابق ناقص

19. صورت جریان های نقدی

20. تحلیل صورتهای مالی

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...