نقشه جدید جهان؛ انرژی، تغییرات اقلیمی و تقابل ملت ها

The new map, energy, climate, and the clash of nations

نویسنده :
دانیل یرگین
مترجم :
امیر میرحاج
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 536
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 480
ویرایش : 0 شابک 9786002537904
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 185,000تومان

نفت جهان تحت تأثیر چالش انرژی، تغییرات آب وهوایی و قدرت متخاصم کشـورها در زمان بحران جهانی به لرزه درآمده است. از دل این هیاهو، نقشه جدیدی از انرژی و ژئوپلتیک در حال ظهور است. انقلاب شیل در نفت و گاز، اقتصاد آمریکا را متحول کرده، به دوران کمبود پایان داده، اما عصر جدید پرتلاطمی را به وجود آورده است. تقریباً یک شبه، ایالات متحد به نیروگاه شماره یک انرژی جهان تبدیل شده است. با این حال، نگرانی ها در مورد نقش انرژی در تغییرات اقلیمی، اقتصاد جهانی و سبک زندگی را به چالش خواهد کشید.

از سویی، سیاست جهانی در حال تغییر است، زیرا جنگ سرد جدیدی بین آمریکا و چین در حال گسترش است و رقابت با روسیه که به سمت شرق و پکن متمایل شـده، خطرناک تر می شود. ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ هم در زمینه انرژی و هم برای به چالش کشیدن رهبری آمریکا همگرایی دارند، زیرا چین قدرت و نفوذ خود را در همه جهات به نمایش می گذارد... نقشـه خاورمیانه نیز که پس از جنگ جهانی اول ترسیم شد، توسط جهادی ها، ایران انقلابی، درگیری های قومی و مذهبی و شکل گیری گروه های مختلف به چالش کشیده شده است. اما منطقه از دو سقوط اخیر قیمت نفت و مسئله آینده نفت در ادامه قرن آتی شوکه شده و چشم انداز روشنی از آینده ندارد.

دانیل پرگین، نویسنده چیره دست و متخصص انرژی جهانی، خواننده را به سفری جذاب و به موقع در سراسر نقشه جدید جهان می برد و پرسش ها و چالش های بزرگ درباره انرژی و ژئوپلتیک را در عصر آشفتگی های فزاینده سیاسی مشخص می کند.

فهرست:

بخش اول: نقشه جدید آمریکا

بخش دوم: نقشه روسیه

بخش سوم: نقشه چین

بخش چهارم: نقشه خاورمیانه

بخش پنجم: نقشه راه

بخش ششمنقشه آب و هوا

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...