تحلیل آماری داده های مالی

نویسنده :
بهروز خدارحمی رمضانعلی سلطانی نژاد
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1394 تعداد صفحات : 288
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 420
ویرایش : 0 شابک 9789649784670
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : تحلیل آماری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 80,000تومان

این کتاب با هدف آموزش به آن دسته از کارشناسان، تحلیلگران، دانشجویان و دانش آموختگانی نوشته شده که علاقه و توجه اصلی شان معطوف به مباحث صرفاً نظری اقتصاد سنجی مالی نیست و تمایل دارند تکنیک های تحلیل مالی را در بافت مسائل مالی دنیای واقعی و حرفه ای فراگیرند. پر واضح است که برای مخاطبین این کتاب، استفاده از این منبع می تواند در حکم یک کارگاه آموزشی منحصر به فرد در زمینه تحلیل کاربردی داده های مالی عمل کرده و یا جایگزینی شایسته برای کتب آموزشی اقتصاد سنجی و آمار مالی تلقی شود! همچنین، دانشجویان و دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد مالی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی که نیازمند دوره های فشرده اصول عملی تحلیل مالی هستند نیز می توانند از سهولت بیان و نگارش این کتاب بهره گیرند.

در تهیه مطالب کتاب تمام تلاش حفظ اصول زیر بوده است:
۱- پوشش حداکثری ابزار و مدل های مورد استفاده در تحقیقات نوین مالی (نظیر همبستگی، رگرسیون و شیوه های گسترش سری های زمانی)؛
2- پرهیز از ارائه اثبات ریاضی مطالب با هدف کاربردی بودن و تمرکز بر استفاده از شواهد گرافیکی و تصویری؛
3- استفاده حداکثر از داده های واقعی در مثال ها و ترغیب خوانندگان به کار با کامپیوتر و نرم افزارهای صفحه گسترده؛
۴- در عصر حاضر، کارشناسان و تحلیلگران و دانش پژوهان بیش از هر چیز به تسلط بر گستره عظیمی از اطلاعاتی ناچارند که به ندرت زمان و نیاز برای مطالعه دقیق و عمیق آن سرفصل ها را دارند. در همین راستا یک از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب اختصار است.

این کتاب در تمامی مباحث مطرح شده، به دنبال آن است که ابزارهای آماری پیچیده را با استفاده از شواهد ساده غیر ریاضی و مثال های عملی به طور ملموس و کاربردی به خواننده آموزش دهد. محتوای این کتاب شامل مفاهیم مرتبط با رگرسیون و همبستگی است که با استفاده از شواهد گرافیکی و تصویری، بسیاری از مدل های پیچیده (نظیر خودرگرسیون برداری و مدل های نوسان مالی نظیر آرچ و گارچ) و تکنیک های پرکاربرد در تحقیقات مالی امروزه را به زبانی ساده بیان می کند. بدیهی است چنانچه خواننده مفاهیم همبستگی و رگرسیون را به خوبی درک کند، قادر خواهد بود تکنیک های مورد استفاده در اقتصاد سنجی پیشرفته و آمار را نیز درک کرده و مورد استفاده قرار دهد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...