اقتصادسنجی

نویسنده :
تیمور محمدی پرویز محمدزاده
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 2 / 1393 تعداد صفحات : 200
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 290
ویرایش : 0 شابک 9789649784298
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد سنجی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 45,000تومان

هدف کتاب حاضر، آشنا کردن دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش های مختلف رشته اقتصاد با پایه های اساسی اقتصاد سنجی می باشد که در آن بر درک و تفهیم مطالب تأکید شده است تا با درک مباحث پایه اقتصاد سنجی، یادگیری موضوعات و روش های جدید برای خوانندگان سهل شود.
به منظور نیل به این هدف، فصول زیر در کتاب گنجانده شده است:
در فصل اول به ماهیت اقتصاد سنجی پرداخته شده است تا خواننده در ابتدا بینشی مناسب از اقتصاد سنجی، کاربرد آن و ابزارهای بکار گرفته شده مانند مدل ها و داده ها به دست آورد. فصل دوم نیز به معرفی رگرسیون پایه که اساس دیگر روش ها می باشد اختصاص داده شده است. از آنجا که بسیاری از مباحث کتاب، به زبان برداری و ماتریسی بیان شده است، لذا در پایان این فصل، مطالب اساسی مربوط به بردارها و ماتریس ها ضمیمه شده است.
پس از ارائه مباحث پایه ای، در فصل سوم به معرفی روش حداکثر درست نمایی پرداخته شده است. موضوع فصل چهارم نیز معرفی متغیرهای مجازی و کاربردهای آن می باشد. آزمون های معنی داری، شکست ساختاری و تصریح صحیح مدل نیز موضوع فصل پنجم می باشد. در فصل ششم به نقض فروض کلاسیک و نتایج تخمین در این حالت و روش رفع مشکلات ناشی از نقض فروض کلاسیک پرداخته شده است. در نهایت، فصل هفتم نیز به معرفی معادلات هم زمان و روش های تخمین آن اختصاص داده شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...