پایتون برای کودکان؛ مقدمه ای سرگرم کننده برای برنامه نویسی

Python for Kids: A Playful Introduction to Programming, 2nd Edition

نویسنده :
جیسون. آر. بریگز
مترجم :
محمد متین روحانی راد
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 300
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 510
ویرایش : 0 شابک 9786227785258
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : برنامه نویسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 250,000تومان

مقدمه

این کتاب که نسخه زبان اصلی آن بیش از ۲۵۰ هزار کپی به فروش رفته است تلاش دارد به زبانی ساده، و به کمک ساخت چند بازی سرگرم کننده، زبان پایتون را به یک فرد مبتدی، آموزش دهد. خواننده در پایان این کتاب می تواند بازی های بیشتری را به سلیقه خود تولید کند و با استفاده از ابزارهای معرفی شده در کتاب، گرافیک بازی شخصی خودش را نیز بهبود بخشد.

چرا پایتون

افزون بر سادگی ساختار زبانی آن و یک پوسته تعاملی برای آزمایش، پایتون دارای ویژگی هایی است که روند یادگیری را تا حد زیادی تقویت می کند و به شما امکان می دهد انیمیشن های ساده ای را برای ایجاد بازی های خود کنار هم قرار دهید. یکی از آنها ماژول turtle است، که از گرافیک Turtle (لاک پشت) الهام گرفته شده است (که در دهه ۱۹۶۰ توسط زبان برنامه نویسی Logo استفاده می شد) و برای استفاده آموزشی طراحی شده بود. ماژول دیگر، tkinter نام دارد که یک واسط برای تولکیت رابط کاربری گرافیکی TK است، که یک روش ساده برای ایجاد برنامه ها با گرافیک های کاملا پیشرفته تر و انیمیشنی است.

این کتاب مناسب کیست

این کتاب مناسب هر فردی است که علاقه مند به برنامه نویسی است، چه کودک باشد چه بزرگ سالی که برای نخستین بار، وارد برنامه نویسی می شود. اگر می خواهید به جای استفاده از نرم افزارهایی که دیگران توسعه داده اند، بیاموزید چگونه نرم افزار شخصی خودتان را بنویسید این کتاب نقطه آغاز مناسبی برای شماست.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...