قدرت داستان گویی در کسب و کار

Stories That Stick

نویسنده :
کیندرا هال
مترجم :
نرگس قاسمی
نوبت و سال چاپ : 2 / 1402 تعداد صفحات : 304
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 280
ویرایش : 0 شابک 9786227089271
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 276,000تومان

همه دوست داریم وقتی موضوعی را بیان می کنیم دیگران به آن توجه کنند، پیام ما اثرگذار باشد و در ذهن بماند. اما بسیاری از مواقع، با وجود تلاش های فراوان، حرف ما در انبوه پیام ها گم می شود و کسی به آن توجه نمی کند. همان طور که برادران هیث در کتاب ایده عالی مستدام بیان کرده اند، یکی از راهکارهای غلبه بر چنین مشکلی انتقال پیام با روایت داستانی است؛ راهکاری که باعث افزایش توجه مخاطب و اثرگذاری و ماندگاری پیام می شود.

در کسب وکارها، با تشدید رقابت‌ها و ظهور رسانه های جدید، این مسئله بیش از پیش مشهود شده است و دیگر صرفاً معرفی محصولات و خدمات و بیان مزیت‌های استفاده ازشان برای مشتری کافی نیست. این روزها قلاب کردن توجه مشتری بسیار سخت شده و به نظر می‌رسد اینجا هم داستان و داستان گویی به یکی از ابزارهای کلیدی کارآفرینان، کسب و کارها و برندها تبدیل شده است. داستان هایی که نه فقط در مورد محصولات و خدمات بلکه در مورد ارزش ها و فضای کسب و کارها نقل می شوند کارکردهای متعددی دارند؛ از جمله اینکه به شکل گیری هویت متمایز برند کمک می‌کنند و نیز فرصت و بهانه ای برای گفت وگو و تعامل بیشتر با مشتریان به وجود می‌آورند. ویژگی منحصر به فرد داستان گویی این است که نگاه مشتریان کسب وکار را از میدان تحلیل منطقی بیرون می‌برد و به قلمروی احساس وارد می‌کند.

کتاب قدرت داستان گویی در کسب وکار از یک سو جنبه خلاقانه داستان سرایی در این کتاب پذیرفته شده است و از سوی دیگر قواعد، تکنیک‌ها و راهکارهایی در آن مطرح شده که، به دور از رویکردهای مکانیکی، ذهن مدیران و کارآفرینان را بر می انگیزد تا داستان‌های کسب و کارشان- یعنی داستان ارزش، داستان بنیان گذار، داستان هدف و داستان مشتری- را پیدا کنند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...